Когато една игра е популярна, тя често получава продължение. Продълженията могат да се разделят на няколко вида, често пъти една игра може да е няколко типа едновременно.
1. Обикновеното продължение
Нищо необичайно. Новата игра в поредицата продължава от там където свършва старата, няма изненади в дизайна, в името и т.н. Излиза без закъснение.
Примери: Doom 2, Civilization 3.
2. Много забавеното продължение
Почитателите на играта чакат...и чакат....и продължават да чакат, някои дори губят надежда. И все пак тя излиза!
Примери: Duke Nukem Forever, Max Payne 3.
3. Предисторията
Вместо да разказва какво се е случило след последната игра в поредицата, това "продължение" връща действието назад във времето.
Примери: Metal Gear Solid III, Assassin’s Creed Origins
4. Разбира ме, че ще имаме трилогия (минимум)
Продължението се появява и от случващото се разбираме, че разработчиците вече са планирали продължение на продължението. Тоест очертава се да имаме трилогия.
Примери: Halo 2, Gears of War 2
5. Първата без номер
Продължението е пуснато на пазара, но то няма номер в името си.
Примери: Assassin’s Creed Brotherhood (а би трябвало да е Assassin’s Creed III), Zelda: A Link to the Past (а трябва да е Zelda III).
6. Спиноф (Spin-Off)
Хем продължение, хем не съвсем. Нещата се развиват самостоятелно от главната история.
Примери: Tales from the Borderlands (спиноф на поредицата Borderlands), Star Wars: The Force Unleashed
7. Ребут (Reboot)
Историята започва наново, все едно нищо от предишните игри в поредицата не е съществувало.
Примери: Tomb Raider (2013), Hitman (2016)
8. Експандалоун (Expandalone)
Това са игри, които се водят за допълнителни сваляеми разширения на основната игра. Те могат обаче да се играят и самостоятелно без да имате главната игра.
Примери: Uncharted: The Lost Legacy, The Last of Us: Left Behind
9. Не съвсем ребут
Новото продължение е толкова различно, че много играчи решават, че това е рестарт на поредицата, а всъщност не е - просто е по-странно, но не противоречи на предишните случили се неща.
Примери: God of War (2018), Grand Theft Auto IV
10. Тотално различното и скандално продължение
Технически тези игри все така са продължения, дори си имат и номер в заглавията си. И въпреки това са коренно различни. Това се получава най-вече когато някой разработчик купи правата за някоя стара игра. Светът от 2D става 3D, стратегия става на шутър и т.н. Именно заради тези драстични промени, често пъти тези продължения са обругани от старите фенове на поредицата.
Примери: Fallout 3, Command & Conquer: Rivals
11. Духовното "продължение"
Официално това не се води продължение, защото разработчиците нямат права върху името на оригиналната игра. Но те правят точно това - продължение на друга игра. Просто кръщават своята игра под друго име.
Примери: Story of Seasons (духовно продължение на Harvest Moon), Planet Coaster (духовно продължение на RollerCoaster Tycoon 3)
12. Продължението на феновете
Игра направена изцяло от фенове на дадена поредица.
Примери: Black Mesa (продължение на Half-Life), Pokémon Uranium.
Източник
Няма коментари:
Публикуване на коментар