Играта Rogue се появява през 1980 и дава началото на цял жанр игри. Днес е модерно какви ли не игри да се наричат "Roguelike" (подобни на Rogue), но истинските такива са само тези, които не са избягали от традициите установени в първата игра от 1980. Това е както хубаво, така и лошо, защото много играчи не харесват тези класически елементи.
1. Перманентната смърт.
Умрете ли в една традиционна "Roguelike" вие трябва да почнете от начало. Не може просто да възстановите някой стар Save. Това прави "Roguelike" игрите трудни, което се харесва на мнозина, но се мрази от не по-малко други играчи.
2. Липса на история
Някои "Roguelike" игри вкарват нещо като завръзка и развръзка, но това е далеч от богата история, която мнозина съвременни други игри имат. И нека си признаем, много игри ги играем само заради историята, за да видим какво ще се случи накрая.
3. Успехът ви зависи от шанса
Хардкор феновете на "Roguelike" ще се опитат яростно да отрекат това, ще твърдят, че вашата преценка и поведение са решаващи за изхода на играта. Лъжат! До голяма степен всичко в "Roguelike" игрите опира до късмет.
4. "Roguelike" игрите твърде много си приличат
В опита си да бъдат "традиционни", те започват по твърде малко неща да се различават една от друга.
5. Неструктурирани нива
Най-важното нещо в "Roguelike" игрите са произволно генерираните нива. Понякога тази случайност води до това, че нивата са повече от безинтересни.
Източник
Няма коментари:
Публикуване на коментар