понеделник, 19 януари 2015 г.

Villages and Heroes

"Villages and Heroes" e масивна мултиплейър игра (MMO), която се разработва от няколко години. През изминалата седмица я пробвах и макар все още да нямам натрупани много часове игрално време, мисля, че мога да споделя първите си впечатления.


Честно казано при първото пускане на играта, тя не можа да ме впечатли особено. Започва стандартно със стандартни куести, чиято цел е да те въведе в начина на игра - убий еди-колко си еди-какви си същества, намери еди-колко си определени предмети. Повечето такива игри започват именно по този начин. Освен това самата система за бой ми се стори доста "дървена", а избраният от мен клас герой (магьосник) - доста слаб. След около час игра я зарязах.

Но поради типичното за мен упорство реших да и дам шанс и да я пусна поне още веднъж. Преди това обаче реших да прочета малко рецензии за нея и дори изгледах едно клипче. И тук беше ключовият момент. Във видеото се разказва как по-нататък в играта всеки играч може да си купи собствена къща и собствена градина в някое село с други играчи. Има няколко професии (примерно да отглеждаш овце) и десетки под-професии (овцете ти може да са огнени, сенчести и т.н.), можеш да правиш нови предмети, да допринасяш за общ за селото проект (като мелница). Самите села могат да са отворени за всички или само за членовете на определена гилдия (макар че е по-правилно да се нарича клан). Освен това се споменава, че се предвижда селата да могат да си строят свои собствени тъмници (dungeons), да опоскват чуждите и дори да се водят войни "село срещу село". Това привлече интереса ми - така играта повече ми заприлича на симулация отколкото на RPG. Ето го самото видео което ме накара да пусна отново играта:



Така установих, че веднъж свикнеш ли с бойната система, тя започва да не изглежда толкова "дървена", а ако правилно играеш с магьосника, той въобще не е толкова слаб.

Атакуваш с десен клик (еднократно, след това героят сам продължава да бие противника), но за магьосник номера всъщност е да селектираш врага си първо с ляв клик, да се отдалечиш да десетина метра и едва след това да натиснеш десен клик за атака. Този клас е далекобоен - мята магии с жезъла си от далеч. Разбира се, обхватът му не е неограничен, но ако примерно сте се отдалечили извън него от съществото, като зададете атака, героят (или героинята ви) първо ще се придвижи напред точно толкова, колкото е необходимо за да влезе в обхвата на поразяване и едва тогава ще атакува. Освен стандартната атака може да пускате и по-мощни магии (ако имате съответен предмет или сте качили нужното ниво). Ето аз как се научих да убивам съществата без проблеми - от далеч пускам най-мощната си магия, тя удря съществото и то тръгва да тича към мен. Често пъти го убивам без дори да ме достигне. Ако е по-мощно започвам да отстъпвам назад като така си давам допълнително време. Магьосникът продължава да атакува съществото дори и докато се движи. Ако все пак е още живо и ме приближи, пускам една магия която удря в кръг враговете в близост до мен. Така побеждавам без да губя кръв или губя съвсем малко - поне засега не съм се затруднявал със съществата, които срещам.

Продължава обаче да ме дразни лентата с магиите в долната част на екрана. Когато не си в битка или изрично не посочиш с мишката в тази част, тя се скрива. Предполагам това е направено, за да е по-голямо видимото игрално поле, но все пак ме дразни. Свикнал съм винаги да ми е пред очите. Освен това не можах по никакъв начин да поставя в нея колбите за живот и мана - изглежда лентата е само за магии и умения. Как тогава да изпия с бърз клавиш колба за вдигане на живот? Трябва да отварям специално инвентара си ли? Това отнема време, а в битка и една секунда забавяне може да е фатална.

Друго което ме подрази е чатът с другите играчи - иконката му по принцип е в левия долен ъгъл и ако я цъкнеш, ще се отвори, но няма бутон за затваряне - трябва да чакаш няколко секунди сам да загрее, че трябва да се минимизира отново, което не ми харесва.

Инвентарът е разделен на няколко отделни секции (торби), а както гледам могат да се екипират и допълнителни. Не знам това дали помага или пречи. Може би ако имаш много предмети е хубаво да ги разпределиш в отделни секции.

Графиката не е най-съвременната, но при мен това по-скоро е плюс - създава ми ретро-усещане.

Ако решиш да не играеш стандартно, има възможности за това. При мен винаги всякаквите обучителни мисии (туториъли) са ми били скучни - независимо дали става въпрос за RPG, стратегия или влаков симулатор. В тази игра те изглежда не са толкова важни, установих че мога да мина в следващата локация и без да съм ги довършил. Ако решите да вземете първите куести можете да ги "разчупите". Първият такъв куест е да убиете 4 демон-котки. След като го направите можете да продължите към следващата мисия (да отберете една ябълка) или да продължите да биете тези същества - така ще качите едно ниво по-рано от предвиденото. Освен това в страни от мястото на котките има едно малко езерце с водопад. Можете да плувате - насочете се към водопада - зад него има скрита пещера, където има една лесна мисия. Сега да се върнем да следващата мисия - отбирането на една ябълка от ябълково дърво. Предполага се, че ще отберете една след което ще я занесете на съответното NPC. Аз обаче упорито продължавах да бера, така не само, че качих няколко градинарски класа, ами от дървото изпадна и един скъпоценен камък - друг е въпроса логично ли е това да се случи.

Мога да кажа че малко ми трябваше за да се зарибя - ретро графика, сравнително голяма свобода на действие и обещания за села, селски тъмници и войни между селата (обещания които могат и никога да не бъдат изпълнени, виждал съм много игри да бъдат зарязвани от разработчиците си).

И все пак ми направи впечатление, че в Стийм, където е налична играта (налична е също и в Дезура) има доста негативни коментари и то от хора, които са я играли доста часове. Защо? Оказва се, че след 15-то ниво освен "здравето" и "кръвта", към характеристиките на героя се добавя и нещо което е наречено "вим" (vim) и поне от описанието ми заприлича на "издръжливост". Имаш определени вим-точки всеки ден и можеш да извършиш само малко действия с тях. Ако искаш да си вдигнеш вим-а трябва или да влагаш пари (което явно е крайния замисъл на разработчиците) или да изпълняваш разни мисии (които са сложени, колкото да се каже, че не е задължително да даваш пари). Хм, не съм стигнал до там за да мога да кажа от личен опит до колко това ограничава играта и съответно удоволствието. Аз по принцип нямам много време за такива времеотнемащи игри и без това ще я играя само по малко всеки ден, така че може би за мен този "вим" няма да е толкова голям проблем. Ще видим.



Няма коментари:

Публикуване на коментар