неделя, 25 януари 2015 г.

Song of the Myrne: What Lies Beneath

"Song of the Myrne: What Lies Beneath" е малка RPG игра, която тъкмо привърших успешно. Чудех се дали да пиша за нея, защото си има доста недостатъци, но се събраха няколко неща струващи си да се отбележат.

Играта е в реално време (а не по ходове), графиката е доста "ръбеста", но това не е проблем за мен - харесвам ретро-изглеждащи игри. За жалост си има своите бъгове, понякога играта не реагираше на бутона за бой и т.н.

Но ето какво си струва да се спомене.

Първо, играта има поне две много добри музикални теми - в главното меню и в селото. На долното видео съм записал втората тема:



А ето един забавен бъг. Поредният случай в който успявам да изляза извън приетите граници на игралното поле, много ме бива в това, редовно го правя във какви ли не игри :)



И последно, макар играта като цяло да не е нещо особено, тя има приличен хумор и итересен обрат в историята.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Ако смятате някога да играете тази игра, не четете по-нататък защото следват спойлери.

Играта започва с това, че нашият герой е в градината около къщата си, няма никакво въведение и първоначално се чудите какво става и какво трябва да направите. Това ми хареса, отново е "олдскул" - писнало ми е от дълги интро-та и туториъли, където ме водят за ръчичка все едно съм кретен. Та след като си поскитах наоколо, влязох в къщата, където намерих убит един заек, който се оказа, че е съпругата на героя - както се казва "WTF" :) Това е завръзката на историята, нашият опечален герой решава да отмъсти на който и да го е извършил. Тръгва да скита и стига до близкото село, където местният пияница му казва, че който и да е убиеца, той се намира в близкото подземие (тъмница - dungeon).

Прескачам средата на играта - търсенето на улики в тъмницата, събирането на предмети, сурови материали и гъби, битките с различните чудовища, решаването на логически задачи, правенето на нови предмети (така наречения крафтинг) - всичко това е на средното ниво за такива игри (че и по-ниско).

Краят обаче е забележителен. След като победих едно огромно чудовище (робот) влязох в стаичката зад него където намерих един мъртъв старец. В смисъл наистина мъртъв - не зомби, не възкръснал зъл господар. Намерих му дневника и ето каква е неговата история - този старец се нанесъл преди много години в тази тъмница с единствената цел да си живее спокойно. Преди него обаче това е било обитание на един злодей и затова продължавали в подземието да се изсипват стотици приключенци. Те вярвали, че там все още живее предишния зъл обитател и се мъчели да убият човека. Той нямал друг избор освен да ги убива. Пробвал се да плени няколко и да им обясни, че не е стария зъл господар и единствено иска да си живее спокойно, но те не му вярвали. За да им покаже, че не им мисли злото, дори ги пускал да си ходят по живо по здраво. Където и да отивали, те обаче разказвали как той се опитвал да ги излъже и заблуди, което карало да идват още повече приключенци. Човекът се принудил да насели тъмницата с чудовища и да изгради гигантския робот за да се защитава. Накрая умрял от старост, но клопките в подземието продължавали да действат. Така че, той не е характерния за такива RPG игри "върховен зъл мастър" и не той е убил заека-съпруга. Кой тогава? Намерих улики и за това - селяните от селото край тъмницата! Целта им е била да принудят нашия герой да се впусне в това опасно приключение мислейки си, че убиеца е в подземието, и между временно да печелят на негов гръб - от селото си купувах предмети като оръжия и бинтове за превързване на раните, наех си стая в местната страноприемница и т.н. Това се казва неочакван обрат в историята - много ми хареса.

Играта за жалост не е безплатна. Аз я играх в Desura, където струва 4 евро, но е по-стара версия и изглежда няма да бъде обновявана. В Steam е 5 евро, но е най-новата версия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар