четвъртък, 9 април 2015 г.

Как легално да притежаваме игри за стотици долари

От няколко години всичките игри с които се сдобивам са напълно легални. Да притежаваш такива игри, а не пиратски копия си има своите предимства. Като например:

- Не се притесняваш, че може да има вирус, троянски кон или друга зловредна програма, както понякога се случва с пиратските копия.

- Имаш пълното право да псуваш разработчиците, непрекъснато да им досаждаш и пращаш съобщения за бъгове и да изискваш да добавят нови неща. Мога с гордост да кажа, че в една игра един бъг беше оправен благодарение на мен, защото го докладвах на създателите на играта.

- В много дигитални дистрибуции (като Steam и Desura) игрите се обновяват автоматично с най-новите пачове.

- Понякога някои разработчици дават неочаквани бонуси след време. Знам за няколко случая, когато копия от нова игра на даден разработчик бяха раздадени на притежателите на по-стара игра от същите създатели. Аз пък веднъж получих една игра на диск, която преди известно време си бях купил в дигитален формат за 2-3 долара (не помня точната цена, но беше малка сума). Пощенските разходи (от Канада) бяха за сметка на разработчика. И всичко това за малкото пари които платих!

Все пак, знам, че жизненият стандарт в България не е като на Запад, затова не съдя никой, който е решил да играе пиратски игри. И все пак, ако имате желание да притежавате легални игри, има начини за това дори и да не сте много богати. Следват няколко варианта.

1] Плетете 100 долара за игри на стойност 100 долара

Ако нямате проблеми с финансите можете да си закупувате игрите на пълната им стойност. Харесвате си игра за 100 долара, плащате 100 долара и я притежавате :) Предимствата на този вариант са ясни - можете винаги да си купите която игра искате, когато искате.

Искрено пожелавам на всички читатели да са толкова богати някой ден, но ако имате проблеми с финансите погледнете следващите варианти.

2] Плетете 25-75 долара за игри на стойност 100 долара

Ако сте търпеливи и можете да чакате, не бързайте веднага да си купувате игрите, които искате. Следете дигиталните магазини за намаления. Аз съм купувал игри от следните сайтове и ви гарантирам, че те не са измамници:





Всеки от тях си има своите предимства. Steam е най-голямата платформа с най-много игри. Desura набляга на инди игрите. В Gamersgate трупате "Blue Coins", които можете да използвате за още покупки, GOG набляга на старите класики.

Във всеки един момент, във всеки сайт има някакви намаления на поне няколко игри. В определени периоди пък има огромни разпродажби (като по време на Коледа). В поне два от магазините (Steam и Gamersgate) има система в която отбелязвате кои игри искате да си купите и автоматично ще получите имейл, ако някоя игра получи временна отстъпка в цената. Самите намаления варират от 25% до 75%, много рядко и повече, но и това се случва (намаление от 90% как ви се струва).

Предимството на този вариант спрямо първия е ясно - плащате по-малко, но може да се наложи доста да чакате. Колкото по-добра е дадена игра, толкова по-рядко правят отстъпка в цената ѝ, и толкова по-малко е самото намаление.

Но пък докато чакате исканата игра да получи временно намаление, можете да хвърлите едно око на безплатните игри в магазините. И в четирите сайта има такива, а специално в Desura те са невероятно много!

3] Плетете 5-10 долара за игри на стойност 100 долара

Ако и 25 долара за игри на стойност 100 долара ви се виждат много, то има един още по-евтин вариант за придобиване на безплатни игри. Това са така наречените Bundle сайтове. Аз лично съм купувал игри от няколко, но тези са най-добрите:




Bundle значи "вързоп, пакет" и в тези сайтове се продават няколко игри (обикновено от 3 до 12) за някаква символична сума. През определен период пакетите се сменят. Примерно сега в "Indie Gala" има един бъндъл от 7 игри на ужасите за 3 долара - през първите 24 часа той дори беше още по-евтин (2 долара) и тогава си го купих и аз. Игрите специално от този пакет се активират в Steam. Позволих си да сметна колко струват игрите в Steam - сумата излезе 63 евро (настройките в Steam са ми в евро и затова казвам цената в тази валута)! Тоест аз съм се сдобил с игри на стойност 63 евро само срещу 2 долара! Два такива "пакета" и ще имам в профила си игри за над 100 долара!!! Не е ли далавера!

Предимството на този вариант е ясно - нищожните пари, които плащате. Но има и недостатъци - най-добрите игри много рядко (почти никога) не ги пускат в Bundle сайтове. По-слабите игри по-често се появяват в тях. С това не искам да кажа, че всички игри продавани в "пакети" са лоши, дори напротив - някои са доста приятни за игра, но все пак не очаквайте някакви супер заглавия. Втори проблем е, че едва ли ще искате да играете всички игри в пакета, но дори да изиграете само 3 от 7 игри и за това да сте платили едва 2 долара, пак си е далавера. А игрите, които няма да играете ще ви свършат друга полезна работа (в следващия вариант).

4] Плетете 0 долара за игри на стойност 100 долара

Няма грешка, точно за 0 долара става въпрос :) Може би се чудите, защо постоянно говоря за игри на стойност 100 долара. Не е случайно избрана тази сума. Трябва да притежавате в Steam игри на такава стойност за да можете да се регистрирате в долния сайт:


Веднъж като се регистрирате може да участвате в "томболи" (giveaways) за различни игри. Обикновено на сайта във всеки един момент има десетки и дори стотици томболи! За по-популярните игри се включват повече хора (няколко хиляди), но има и томболи в които се включват под 100 човека, а това е много добър шанс да спечелите. Аз съм член на този сайт от една година и вече съм спечелил 29 игри!!! На практика аз вече почти не купувам игри (само някой много апетитен бъндъл), печеля ги безплатно.

Кой ги прави тези томболи? Другите потребители, аз самия съм раздал 15 игри чрез томболи. Каква е далаверата да раздаваш игри в сайта? Елементарно е, в системата има нива (аз съм вече ниво 3) и колкото повече игри раздаваш, толкова по-голямо ниво ставаш (максималното е 10). А колкото по-голямо ти е нивото, толкова по-голям ти е и шанса да спечелиш игра. Това обаче не е задължително, виждал съм потребители, които не са дали дори една игра, но са имали късмет и са спечелили няколко. Разбира се, понякога има и измамници - аз един път спечелих една игра, но не я получих. За щастие можете да докладвате такива потребители и те в крайна сметка "изхвърчат". На мен не ми е ясно кой е толкова тъп, че да изпусне "златната мина за игри", която на практика е този сайт, като се опитва да мами системата, но има и такива.

А сега да се върнем на игрите от "пакетите", които няма да играете. В Bundle сайтовете обикновено получавате "ключове" (keys) за игрите. Вие си решавате дали да ги активирате в съответната платформа (Steam, Desura и т.н.) или не. Ако ключовете са за Steam и няма да ги ползвате можете да направите томбола в "Steam Gifts", да дадете ключа на някой произволно избран от системата играч и така да си вдигнете нивото. Така си увеличавате шанса да спечелите игра, която искате.

А ако ключовете не са за Steam, а за Desura примерно? Тогава е малко по-сложно. Трябва ръчно да ги размените с някой друг играч и няма гаранция, че той няма да ви излъже - примерно вие му пишете вашия ключ, но той "забравя" да ви даде този, който ви е обещал. Но такива случаи са редки.

И така, ето че има начини да се сдобиете с много игри за малко пари, а от един момент на татък (като се регистрирате в Steam Gifts) може да получавате легални игри напълно безплатно.

Приятна игра!

Няма коментари:

Публикуване на коментар