събота, 5 януари 2019 г.

12 вида продължения на игри

Когато една игра е популярна, тя често получава продължение. Продълженията могат да се разделят на няколко вида, често пъти една игра може да е няколко типа едновременно.

1. Обикновеното продължение

Нищо необичайно. Новата игра в поредицата продължава от там където свършва старата, няма изненади в дизайна, в името и т.н. Излиза без закъснение.

Примери: Doom 2, Civilization 3.

2. Много забавеното продължение

Почитателите на играта чакат...и чакат....и продължават да чакат, някои дори губят надежда. И все пак тя излиза!

Примери: Duke Nukem Forever, Max Payne 3.

3. Предисторията

Вместо да разказва какво се е случило след последната игра в поредицата, това "продължение" връща действието назад във времето.

Примери: Metal Gear Solid III, Assassin’s Creed Origins

4. Разбира ме, че ще имаме трилогия (минимум)

Продължението се появява и от случващото се разбираме, че разработчиците вече са планирали продължение на продължението. Тоест очертава се да имаме трилогия.

Примери: Halo 2, Gears of War 2

5. Първата без номер

Продължението е пуснато на пазара, но то няма номер в името си.

Примери: Assassin’s Creed Brotherhood (а би трябвало да е Assassin’s Creed III), Zelda: A Link to the Past (а трябва да е Zelda III).

6. Спиноф (Spin-Off)

Хем продължение, хем не съвсем. Нещата се развиват самостоятелно от главната история.

Примери: Tales from the Borderlands (спиноф на поредицата Borderlands), Star Wars: The Force Unleashed

7. Ребут (Reboot)

Историята започва наново, все едно нищо от предишните игри в поредицата не е съществувало.

Примери: Tomb Raider (2013), Hitman (2016)

8. Експандалоун (Expandalone)

Това са игри, които се водят за допълнителни сваляеми разширения на основната игра. Те могат обаче да се играят и самостоятелно без да имате главната игра.

Примери: Uncharted: The Lost Legacy, The Last of Us: Left Behind


9. Не съвсем ребут

Новото продължение е толкова различно, че много играчи решават, че това е рестарт на поредицата, а всъщност не е - просто е по-странно, но не противоречи на предишните случили се неща.

Примери: God of War (2018), Grand Theft Auto IV

10. Тотално различното и скандално продължение

Технически тези игри все така са продължения, дори си имат и номер в заглавията си. И въпреки това са коренно различни. Това се получава най-вече когато някой разработчик купи правата за някоя стара игра. Светът от 2D става 3D, стратегия става на шутър и т.н. Именно заради тези драстични промени, често пъти тези продължения са обругани от старите фенове на поредицата.

Примери: Fallout 3, Command & Conquer: Rivals

11. Духовното "продължение"

Официално това не се води продължение, защото разработчиците нямат права върху името на оригиналната игра. Но те правят точно това - продължение на друга игра. Просто кръщават своята игра под друго име.

Примери: Story of Seasons (духовно продължение на Harvest Moon), Planet Coaster (духовно продължение на RollerCoaster Tycoon 3)

12. Продължението на феновете

Игра направена изцяло от фенове на дадена поредица.

Примери: Black Mesa (продължение на Half-Life), Pokémon Uranium.

Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар