понеделник, 20 април 2020 г.

Невероятната игра INSIDE

INSIDE е игра появила се през 2016. Аз едва сега имах възможност да я игра и мога да кажа, че това е невероятно произведение на изкуството. Нейният стил може да се определи като puzzle platformer и то доста добре изпипан. Аз бих добавил и horror към жанровете, в които попада играта. Пътуването с батискафа през наводнените подземия и преследването от "русалката" направо както се казва на английски ми "blow my mind" (ми взриви мозъка).  Тези зли водни същества се появяват още на няколко пъти в играта. И като във всяка добра игра нищо не е изцяло бяло или изцяло черно, при последната си среща с една русалка вие получавате способността да дишате като рибите под водата без да се удавите. 

Много по-интересен от самият геймплей ми беше мрачният свят, в който се развива действието. Какво по дяволите се случва?! Ясна история няма, затова всеки сам може да нареди и намести парчетата от пъзела и да си измисли своя история. В интернет има много интерпретации, някои са доста интересни. От сън/метафора до реално случващи се събития в един утопичен свят под управлението на тоталитарен режим.

Играта е създадена от Playdead, които имат още една известна игра - LIMBO.


Няма коментари:

Публикуване на коментар