петък, 22 май 2015 г.

Risen - и те продължават да се бият и да се бият и да се бият

Много обичам да попадам на бъгове в игрите, описал съм в блога вече няколко намерени в други игри. Наскоро видях нещо подобно и в Risen - доста добра по принцип RPG игра.

Тя е разработена от същите хора направили и игрите от поредицата Gothic. Същата механика и алгоритми са вложени в нея. Винаги е имало нещо което доста ме е дразнило и в Gothic и сега в Risen. Ако удариш с оръжието си някой NPC, той става враждебен към теб, което е естествено. Но не е помислено за случаите, когато го удариш СЛУЧАЙНО. А такива ситуации възникват често. Дивите зверове са програмирани да ме гонят. Така аз често ги завеждам при други хора, които са програмирани щом се появят зверове, да ги нападат. Това по принцип е добра тактика - подлъгваш някой силен враг, който не можеш да убиеш и го водиш при разни приятелски NPC-та които му "виждат сметката". Проблемът е, че когато заведа звяр при хората и започнем дружно да го бием, често се случва да удариш напълно случайно в мелето и някой NPC. Той веднага става враждебен към теб.

Досега обаче не ми се беше случвало едно NPC да удари случайно друго NPC докато бием зверове. Съответно те станаха враждебни един към друг (трима братя срещу една жена). Остави това, ами и четиримата явно са важни за развитието на историята и не могат да умрат - колкото и да се бъхтят, никой не губи кръв. Дори преспивам едно пълно денонощие и след като отивам при тях, те продължават да се млатят до безкрай. А докато се бият, не мога да разговарям с тях, нито да търгувам, нищо. Тоест тази куестна линия ми се блокира. Не мога и аз да ги убия. Въобще перфектен бъг за блокиране на играта :) Добре, че имах скорошен сейв.

Няма коментари:

Публикуване на коментар